fredag den 6. februar 2009

Digitale fortællerformer.


Her i 5. semester, skal vi arbejde med digitale fortællerformer, og vi skal starte med at lave nogle øvelser i Paint.net.
Det er lige noget for mig, selv om jeg nok må sige at selve programmet irriterer mig lidt. Det går bedre, men jeg arbejder normalt med billeder i Photo Draw ( købeprogram), og har gjort det i et par år. Det er lidt med at lære gammel hund nye kunster....Det går, men langsomt....
Jeg mangler en "kantsøger" i paint, der selv finder kanter rundt om et objekt, for jeg kan ikke få det så præcist som jeg gerne vil. Jeg har lavet øvelse 1. , og går igang med øvelse 2 idag.
Jeg leger nok også lidt videre med collagerne, for selv om det lykkedes mig at lave et i paint.net, så er jeg ikke rigtig tilfreds- det er lidt "amatørmæssigt".
Jeg skal også arbejde lidt videre med at få styr på copyright, og links til dem der har taget billederne i flickr, her på det første billede, har jeg lavet et med mine børn.

2 kommentarer:

Andrea sagde ...

Hej Annika!
Flot collage.. lad mig gætte, det er dine børn :-)
Hilsen Andrea

Helen sagde ...

Hej Annika

Jeg slutter mig til Andrea - Jeg gætter også på dine børn :-)

mange hilsner
Helen